Czym jest e-commerce?
Słowo może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko praktykowany handel przez Internet. Najbardziej znaną jego formą są zapewne sklepy online. To wszelkie działania, które sprzyjają zawieraniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się nowe urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów internetowych. Ale nie jest to do końca poprawne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W wielu przypadkach umowy handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie produktu i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, odbywa się w sposób standardowy lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pośrednictwem sieci. Tu zamawia się wyrób, płaci za towar i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, o czym decydują głównie zyski, jakie płyną z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedawców. Znaczniejsze możliwości wyboru, jeżeli chodzi o poszukiwane produkty. Handel elektroniczny wykazuje też złe strony. Nierzadko tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne zobaczenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też niebezpośredni kontakt ze sprzedającymi i często spóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl